Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
Про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
м. Луцьк
Про організацію бухгалтерського обліку
та облікову політику
Керуючись Законом України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16 липня 1999 року № 996-XIV (далі Закон про бухоблік), затвердженими Міністерством Фінансів України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, керуючись принципом послідовності ведення бухгалтерського обліку, єдиних принципів, методів, процедур при відображенні поточних операцій в обліку та складанні фінансової звітності, а також виконуючи вимоги, передбачені Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”:
1. Здійснити організаційні заходи щодо порядку ведення бухгалтерського обліку у Луцькій районній раді, складання та подання фінансової звітності відповідно до вимог, установлених наказами Державного казначейства України, Міністерства Фінансів України, інших міністерств та відомств, регламентуючі документи яких стосуються органів місцевого самоврядування:
1.1. Організувати ведення бухгалтерського обліку по Луцькій районній раді на виконання пункту 4 статті Закону про бух облік, виходячи з таких умов:
а) організаційно – правова форма господарювання – орган місцевого самоврядування;
б) вид діяльності згідно КВЕД: 84.11 – Державне управління загального характеру;
в) джерело фінансування - відповідно до кошторисних призначень загального та спеціального фондів місцевого (районного) бюджету.
1.2. Бухгалтерський облік здійснюється фінансово - господарським відділом районної ради, який очолює начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер.
1.3. Кількісний та посадовий склад відділу визначається штатним розкладом, затвердженим головою ради.
2. Установити, що права та обов’язки начальника фінансово – господарського відділу, головного бухгалтера визначаються Законом про бух- облік, положенням про фінансово - господарський відділ районної ради, цим розпорядженням та посадовою інструкцією:
2.1. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону про бухоблік, начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер:
а) забезпечує дотримання в установі встановлених єдиних методологічних основ бухгалтерського обліку, складання та подання у встановлений термін фінансової звітності;
б) організовує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку усіх господарських операцій, що здійснюються в установі;
в) бере участь в складанні документів, пов’язаних з нестачею і відшкодуванням витрат від нестачі, крадіжок і псування цінностей установи.
2.2. Вимоги начальника фінансово – господарського відділу, головного бухгалтера, що стосуються становлення і здійснення бухгалтерського обліку в установі, є обов’язковими до виконання усіма структурними підрозділами і всіма працівниками виконавчого апарату районної ради.
2.3. Начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер районної ради наділяється правом другого підпису, який він ставить на первинних бухгалтерських документах, регістрах бухгалтерського обліку і відповідних звітах.
2.4. Начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед керівником ради, обраним на відповідну посаду, відповідно до переліку питань, наведених у пункті 2.1 цього розпорядження.
2.5. Відповідальність інших працівників виконавчого апарату районної ради регулюється посадовими інструкціями, що затверджуються керівником.
3. Право дозволу на проведення господарських операцій залишаю за собою та покладаю на заступника голови ради і начальника фінансово – господарського відділу, головного бухгалтера районної ради.
3.1. Особи перелічені в п.3. наділяються правами і несуть усю повноту відповідальності за відповідність проведених операцій чинному законодавству.
4. Затвердити перелік посад, яким дозволено одержувати і видавати товарно – матеріальні цінності ( додаток 1 до розпорядження).
5. Затвердити перелік посад, що підписують звітність, за її призначенням відповідно до вимог Закону про бухоблік, національних стандартів бухгалтерського обліку, звітності з обліку податків і платежів. Затвердити право підпису доручень на одержання товарно – матеріальних цінностей, актів виконаних робіт, укладання угод ( додаток 2 до розпорядження).
6. Визначити місцем зберігання первинних документів та реєстрів бухгалтерського обліку, виготовлених як на паперових, так і на магнітних носіях інформації, кабінет бухгалтерії та загального відділу районної ради.
7. Здійснювати видачу документів стороннім особам з особистого дозволу голови районної ради.
8. Здійснювати, метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і звітності, інвентаризацію майна та фінансових зобов’язань відповідно до статті 10 Закону про бухоблік та інших нормативних документів 8.1. Для проведення списання основних засобів, малоцінних, інших матеріальних цінностей створити постійно діючу комісію по списанню товарно – матеріальних цінностей. Затвердити терміни здачі внутрішньої звітності у районній раді відповідальними особами (додаток 3 до розпорядження).
8.2. Для проведення інвентаризаційної роботи розпорядженням голови ради затверджується інвентаризаційна комісія, час і порядок її проведення.
8.3. Для проведення раптової інвентаризації складається нове розпорядження про проведення інвентаризації в установі
8.4. Інвентаризація каси установи проводиться не рідше одного разу на місяць (додаток 4 до розпорядження).
9. Використовувати в установі таку методику бухгалтерського обліку:
9.1. До основних засобів відносити матеріальні активи, очікуваний термін корисного використання (експлуатації) яких більше одного року і первісна вартість яких більше 2500 грн. Фактичні витрати на ремонт основних засобів включати до складу витрат установи. Нарахування зносу основних засобів визначається в останній робочий день грудня в гривнях за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації у звітному році у відповідності з нормами зносу. Сума нарахованого зносу не може перевищувати 100 відсотків. Знос, нарахований у розмірі 100% вартості необоротних активів, що придатні для подальшої експлуатації, не може бути підставою для списання. Термін використання нематеріальних активів визначати за кожним об’єктом окремо, виходячи з матеріального стану та морального зносу. Переоцінку основних засобів проводити у відповідності з чинним законодавством України. Обліковою одиницею бухгалтерського обліку основних засобів вважати об’єкти основних засобів.
9.2. Вважати матеріальні активи з терміном корисного використання (експлуатації) понад один рік вартістю до 1000 грн. малоцінними необоротними (МНМА). Амортизацію по МНМА нараховувати в першому місяці використання об’єкта в розмірі 50% його вартості, що амортизується, а решта 50% вартості, що амортизується в місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).
9.3. Вважати матеріальні аткиви, що використовуються не більше одного року, малоцінними і швидкозношувальними предметами (МШП). Нарахування зносу на МШП здійснювати в розмірі 100% (сто відсотків) балансової вартості таких предметів при передачі їх зі складу в експлуатацію. Здійснювати обов’язкове ведення кількісного обліку таких предметів у розрізі матеріально – відповідальних осіб до моменту їх повної ліквідації (списання з балансу).
9.4. Здійснювати визнання та первісну оцінку запасів (матеріалів) відповідно до П(С)БО 9 „Запаси”.
Обліковою одиницею бухгалтерського обліку запасів вважати найменування запасів.
10. Вносити, після затвердження міністерством фінансів України наступних П(С)БО або внесення змін і доповнень до чинних нормативних документів в установленому порядку, зміни до облікової політики, затвердженої цим розпорядженням.
11. Застосовувати в установі – Луцька районна рада форми та системи оплати праці відповідно до чинного законодавства та умов, передбачених колективним договором.
12. Покласти відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберігання та видачу трудових книжок на радника – консультанта голови ради з питань юридичного забезпечення діяльності ради.
13. Начальнику фінансово – господарського відділу, головному бухгалтеру районної ради ознайомити (під розписку) зі змістом цього розпорядження усіх посадових осіб, причетних до його виконання.
14. Загальний контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Голови ради О.Я. Гвоздецький
Захарчук 722315
Захарчук Л.І.
Веремчук В.Б.
Муравйова Н.С.
Пилипюк Н.М.
Бондар І.Я.
Лігерко Л.Ф.
Яблонська В.В.
Михальчук О.В.
Шнит С.В.
Додаток 1
до розпорядження голови ради
від 18.12.2014 № 93/01- 02
Перелік посадових осіб,
що наділяються правами одержувати і видавати
товарно – матеріальні цінності і несуть усю повноту відповідальності
за такі дії, відповідно до чинних законодавчих актів України
№ п/п |
Займана посада |
1.
|
Водій |
2.
|
Начальник відділу з питань організаційної роботи районної ради |
3.
|
Головний спеціаліст відділу з питань організаційної роботи районної ради |
4.
|
Секретар керівника |
Додаток 2
до розпорядження голови ради
від 18.12.2014 № 93/01- 02
Перелік посадових осіб,
що підписують кошторисні призначення, платіжні доручення,
розподіли виділених бюджетних асигнувань,
складають та підписують звітність і несуть відповідальність за подання відповідних документів за призначенням у встановлені законодавством строки
№ п/п |
Займана посада |
1.
|
Голова районної ради – право першого підпису |
2.
|
Заступник голови районної ради – право першого підпису |
3.
|
Начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер районної ради – право другого підпису |
4.
|
Радник – консультант голови ради з питань юридичного забезпечення діяльності ради - підпис у документах щодо звітності з кадрової роботи, та ведення табеля обліку робочого часу |
Додаток 3
до розпорядження голови ради
від 18.12.2014 № 93/01- 02
Перелік посадових осіб постійно діючої комісії
по списанню товарно - матеріальних цінностей,
які несуть усю повноту відповідальності за такі дії,
відповідно до чинних законодавчих актів України
№ п/п |
Займана посада |
1.
|
Керуючий справами, начальник загального відділу районної ради |
2.
|
Начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер районної ради |
3.
|
Начальник відділу з питань організаційної роботи районної ради |
4.
|
Головний спеціаліст загального відділу районної ради |
5.
|
Головний спеціаліст відділу з питань організаційної роботи районної ради |
6.
|
Секретар керівника районної ради |
Терміни здачі внутрішньої звітності
відповідальними особами
Тип звітності |
Відповідальний |
Строк подачі |
Звіт про відправлення поштової кореспонденції |
Секретар керівника районної ради |
до 30 числа поточного місяця |
Акт списання бланків грамот районної ради, подяк голови ради, фоторамок |
Головний спеціаліст відділу з питань організаційної роботи районної ради |
до 30 числа поточного місяця |
Акт списання товарів (паперу, канцелярських товарів) |
Начальник відділу з питань організаційної роботи районної ради |
до 30 числа поточного місяця |
Оформлення подорожнього листа автомобіля |
Секретар керівника районної ради |
щоденно |
Надання розпоряджень голови районної ради (про прийняття на роботу, переміщення за посадою, сумісництво, звільнення; про підвищення, присвоєння рангу, заохочення щодо оплати праці, нарахування різних надбавок, доплат, матеріальної допомоги, різного виду відпусток; про стягнення; про відрядження; про комісію з інвентаризації; про ліміт використання пального і т.п.) |
Керуючий справами, начальник загального відділу районної ради |
У день реєстрації розпорядження |
Подання табелю обліку робочого часу |
Радник – консультант голови ради з питань юридичного забезпечення діяльності ради |
Щомісячно 20 числа, коригуючий - до 5 числа за звітним |
Звіт про використання коштів, виданих на відрядження, або під звіт |
Підзвітна особа |
Наступні 3 робочі дні після використання коштів |
Здача подорожнього листа службового легкового автомобіля |
Водій ради |
Наступний робочий день |
Здача листка тимчасової непрацездатності, протоколи комісії із соціального страхування |
Голова комісії із соціального страхування |
Наступний робочий день після засідання комісії |
Додаток 4
до розпорядження голови ради
від 18.12.2014 № № 93/01- 02
Перелік посадових осіб
для проведення раптової інвентаризації каси підприємства
№ п/п |
Займана посада |
1. |
Керуючий справами, начальник загального відділу районної ради |
2. |
Начальник фінансово – господарського відділу, головний бухгалтер районної ради |
3. |
Начальник відділу з питань організаційної роботи районної ради |
4. |
Головний спеціаліст відділу з питань організаційної роботи районної ради |
5. |
Радник – консультант голови ради з питань юридичного забезпечення діяльності ради |