Ви є тут

Луцька ОДПІ інформує:

 

    Як добровільно сплачувати ЄСВ

Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує, які документи необхідно подати платникам податків до фіскальних органів для добровільної сплати ЄСВ. Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачений пп. 1 п. 2 розділу V Інструкції №449. Всі платники, які мають право на добровільну сплату ЄСВ, подають до фіскальних органів за місцем проживання: заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції №449;

·        

копію трудової книжки (за наявності);

·        

виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

·        

копію документа, що посвідчує особу.

Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розділі V Інструкції №449, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.

 

 

                                                                                              Сектор організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді

Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів , затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №567 (далі – наказ). На даний час Порядок продовжує діяти у частині, що не суперечить чинному законодавству.

У зв’язку з адміністративною реформою, започаткованою Законом України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», згідно з яким:

- виконання функції з надання адміністративних послуг платникам покладено на контролюючі органи (п. п. 19 прим.1.1.3 п. 19 прим. 1.1 статті 19 прим. 1 ПКУ), а за ДПІ залишено лише сервісне обслуговування (пункт 19 прим. 3.1 статті 19 прим. 3 ПКУ);

- запроваджено електронне листування з платниками та електронний кабінет (статті 42 та 42 прим. 1 ПКУ).

Абзацом першим пункту 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), видається у паперовому або електронному вигляді.

Виходячи з вимог пункту 2 та абзацу першого пункту 3 Порядку Довідка (за формою затвердженою додатком 1 до Порядку) видається безоплатно на підставі заяви (за формою затвердженою додатком 2 до Порядку) платника податків про видачу Довідки.

Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.

Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.

Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).

Згідно з абзацом другим пункту 3 Порядку заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, Закон України від 25 грудня 2015 року №922-VIII «Про публічні закупівлі», частиною 2 статті 17 якого визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)).

                                                                                              Сектор організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

Порядок оподаткування ПДВ операцій за договором товарного кредиту

Відповідно до пп.14.1.245 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) товарний кредит – це товари (роботи, послуги), що передаються резидентом або нерезидентом у власність юридичних чи фізичних осіб на умовах договору, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент. Товарний кредит передбачає передачу права власності на товари (роботи, послуги) покупцеві (замовникові) у момент підписання договору або в момент фізичного отримання товарів (робіт, послуг) таким покупцем (замовником), незалежно від часу погашення заборгованості.

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору) на товари, що передаються на умовах товарного кредиту (п. п. «а» п.185.1 ст.185 ПКУ).

Якщо платник податку здійснює операції з постачання товарів/послуг, які є об’єктом оподаткування згідно із ст.185 ПКУ, під забезпечення боргових зобов’язань покупця, наданих такому платнику податку у формі простого або переказного векселя, або інших боргових інструментів (далі - вексель), випущених таким покупцем або третьою особою, базою оподаткування є договірна вартість, визначена в порядку, встановленому п.188.1 ст.188 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок з номіналу такого векселя, а за процентними векселями - така договірна вартість, збільшена на суму процентів, нарахованих або таких, що повинні бути нараховані на суму номіналу такого векселя (п.189.7 ст.189 ПКУ).

При постачанні товарів за договорами товарного кредиту (товарної позики, розстрочки), умови яких передбачають сплату (нарахування) відсотків, датою збільшення податкових зобов’язань у частині таких відсотків вважається дата їх нарахування згідно з умовами відповідного договору (п.187.3 ст.187 ПКУ).

Таким чином, якщо сторони укладають договори купівлі-продажу на умовах товарного кредиту, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент, то незалежно від наявності боргового інструменту та форми розрахунків за такі товари база оподаткування ПДВ у продавця таких товарів (робіт, послуг) визначається, виходячи з договірної вартості цих товарів, збільшеної на загальну суму процентів, визначених договором.

                                                                                              Сектор організації роботи Луцької ОДПІ

 

Фізичні особи - фермери можуть стати платниками єдиного податку

Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі - Закон № 2497-VIII) набрав чинності з 15.08.2018 року.

Законом № 2497-VIII, зокрема, внесено зміни до Податкового кодексу України, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:

-         здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

не використовувати працю найманих осіб;

-         членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями;

-         площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Разом з тим Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Крім того, визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Довідково: Закон № 2497-VIII опубліковано 14.08.2018 в газеті «Голос України» № 150.

З оновленою редакцією тексту Кодексу Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

                                                                                                                                                                    

                                                                                              Сектор організації роботи Луцької ОДПІ

Змінили місце проживання - відвідайте податкову!

Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує, що у кожного громадянина є свій індивідуальний реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від нього, та облік яких ведеться в окремому реєстрі за серією та номером паспорта).

У Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків на кожну фізичну особу заведена облікова картка, в якій міститься така інформація (п. 70.2 Податкового кодексу України): прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження (країна, область, район, населений пункт); місце проживання, а для іноземних громадян – також громадянство; серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий.

 

Відтак, слід знати, згідно п. 70.5 Кодексу фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. Відповідно до п. 70.7 ПКУ, у разі зміни будь-якої інформації з переліку, наведеного вище, громадянин повинен подати до фіскальної служби відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5 ДР.

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5 ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

                                                                                              Сектор організації роботи Луцької ОДПІ