Ви є тут

Луцька ОДПІ:

Якщо нерухомість непридатна для проживання - повідомте податкову інспекцію

У випадку, коли житлова нерухомість непридатна для проживання, тобто знаходиться у аварійному стані і ситуація визнана та підтверджена рішенням сільської, селищної або міської ради, то зазначене приміщення не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінним від земельної ділянки. Це передбачено Податковим кодексом України (пп. "ґ" п. 266.2 ст. 266 ПКУ), - повідомляють в Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.

Рішення стосовно непридатності житлового будинку/житлового приміщення для проживання (в тому числі у зв’язку з аварійним станом конструктивних елементів), приймаються відповідною місцевою радою на основі висновку комісії, згідно норм ст. 30 Закону України від 21 травня 1997 року N 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні".

На підставі рішення органу місцевого самоврядування про непридатність для проживання жилого будинку/жилого приміщення, власник об’єкта житлової нерухомості повинен про це повідомити територіальний орган фіскальної служби за місцем проживання.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

 

Про порядок звірки фізичною особою даних за декількома об’єктами нерухомості, якщо вони розміщені у різних населених пунктах

 

Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважа- ється скасованим (відкликаним).

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 106.07 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

 Відділ організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

 

ПДФО сплачується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням найманих працівників

 

Згідно зі ст. 55 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію, мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. При цьому зазначені суб’єкти мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Так, підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів, а також функціональних структурних підрозділів апарату управління. При цьому підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Водночас при створенні підприємством філії, представництва, відділення та інших відокремлених підрозділів питання про розміщення таких підрозділів підприємства необхідно погоджувати з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ передбачено, що суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі, якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи фізичних осіб, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік до контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями  (далі – Порядок).

Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Таким чином, податок на доходи фізичних осіб підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних регіонах України, в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, незважаючи на відсутність у такого суб’єкта господарювання відокремлених структурних підрозділів.

 

 

             Відділ організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

З 1 липня 2016 року фізичні особи повинні сплачувати транспортний податок

В Україні з 1 січня 2016 року кожен власник легкового автомобіля, з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість якого становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, щорічно повинен платити транспортний податок у розмірі 25 000 гривень за кожен автомобіль.

Середньоринкова вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля.

У разі продажу транспортного засобу протягом року, податок розраховується попередньому власнику з 1 січня поточного року до початку місяця, коли він втратив право власності, а новому власнику – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Податкові повідомлення-рішення про сплату  податку надсилаються громадянам контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня звітного року. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення їм контролюючим органом податкових повідомлень-рішень за місцем реєстрації транспортних засобів.

 

 Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 Хто звільняється від сплати земельного податку

 

Відповідно до Податкового кодексу нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, тобто до 29 серпня включно.

Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує, що фізичні особи - платники податків повинні сплачувати податки і збори через установи банків та поштові відділення.

Зокрема, фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.

Від сплати податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, передбачених у статті 281 Податкового кодексу України.

            Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

 

 

 

 

Платники Луцької ОДПІ в червні 2016 року перерахували для армії понад 9 мільйонів гривень військового збору

 

В червні 2016 року  від платників  податків, які перебувають на обліку у Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області   до  Державного бюджету надійшло понад  9 мільйонів гривень військового збору. Зокрема, платники податків міста Луцька та Луцького району за цей період часу перерахували для армії  відповідно 6563,6 тисяч гривень та 1791,9 тисяч гривень,  платниками  Ківерцівського та Рожищенського районів  сплачено  1062,6 тисяч гривень,- інформує  Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.

«Платники нашої інспекції продовжують сумлінно сплачувати військовий збір, тим самим сприяючи зміцненню обороноздатності нашої країни»,- зазначила начальник Луцької  ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області  Світлана Сава..

Разом з тим, фахівці інспекції зазначають, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи  у формі заробітної плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати або інші виплати і нагороди, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику  в зв’язку з трудовими відносинами  та за цивільно-правовими договорами. Окрім того, об’єктом оподаткування військовим збором є доходи від   виграшів в державну та недержавну грошову  лотерею і  виграш гравця (учасника), отриманий від організатора  азартної гри.

 

 

                                                                                     Відділ організації роботи Луцької ОДПІ