Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
Податкова інформує:
На оборону своєї країни лучани сплатили понад 19 мільйонів гривень військового збору
У першому кварталі 2016 року від жителів міста Луцька та Луцького району надійшло 19,1 мільйон гривень військового збору для підтримки Збройних Сил України – повідомляє в.о. начальника Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області Андрій Ткачук.
«Порівняно з січнем – березнем минулого року рівень надходжень цього податку до державного бюджету збільшився майже на 5 мільйонів гривень. Така позитивна динаміка досягнута завдяки високому рівню податкової культури та патріотизму лучан, вдосконалення системи адміністрування податків і зборів, впровадження електронних сервісів»,- підкреслив посадовець.
Нагадаємо, що у декларації про майновий стан і доходи, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року N 859 та застосовується з 1 січня 2016 року, об’єднано звітність з податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Зазначимо також, що у поточному році ставка військового збору, як і у 2015 році, залишилась на рівні 1,5 відсотки від об'єкта оподаткування.
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ
Луцька ОДПІ про новації для платників акцизного податку – продавців спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
Фахівці відділу за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Луцької ОДПІ повідомляють, що Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 затверджено форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення. Зокрема:
Форму звіту № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту»;
Форму звіту № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв»;
Форму звіту № 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів»;
Форму звіту № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі»;
Форму звіту № 1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі»;
Форму звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі»;
Форму звіту № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі».
Також наказом № 49 встановлено Коди продукції, які містять 84 види продукції. Зокрема, до нового переліку продукції додано пиво.
Звіти подаються всіма суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, а саме ті, які :
- виробляють та реалізують спирт (у тому числі біоетанол), алкогольні напої та виноматеріали, тютюнові вироби;
- одержали ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Зазначимо, що перший звіт за вказаними формами подається за квітень 2016 року до 10 травня 2016 року. Наказ № 49 наберає чинност через 30 днів з дня його офіційного опублікування – опублікований ( опубліковано у виданні «Офіційний вісник України» №21 від 22.03.2016), тобто з 22 квітня 2016 року.
Наказ № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядку їх заповнення» можна прочитати:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0340-16
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ
Якщо ПДФО за зданий в оренду земельний пай сплачено орендодавцем, то дохід не декларується
У разі, якщо у фізичної особи відсутні інші підстави для подання декларації, а ПДФО за зданий в оренду земельний пай сплачено орендодавцем, то декларувати такий дохід не потрібно, - звертають увагу фахівці Луцької ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області.
До загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та / або користування).
Відповідно до підпункту 170.1.1 пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу України податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільгосппризначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається, виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, установлено на законодавством з питань оренди землі.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподаткований дохід платнику податку,зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Згідно із п.унктом 167.1 Податкового кодексу України ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування ( у 2015 році – 15 відсотків або 20 відсотків).
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ
Чи має право платник податку - фізична особа подати уточнюючу декларацію для реалізації свого права на податкову знижку, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні?
Відповідно до підпункту 166.1.1 пункту 166.1 статті 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами і доповненнями платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (підпункт 166.1.2 пункт 166.1 стаття 166 Податкового кодексу України).
Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (підпункт 166.4.3 пункт 166.4 стаття 166 ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ
Про заповнення граф 4, 5 та 6 податкової накладної у разі постачання послуг, починаючи з 01.04.2016
Починаючи з 01.04.2016, податкова накладна складається за формою та в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267.
Нагадуємо, що згідно із пункту 201.2 статті 201 Податкового кодексу України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Порядком № 1307 передбачено, що податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до п. 16 Порядку № 1307 до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.
Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.
У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку № 1307, у графі 4 вказується «грн».
У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
у графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.
До графи 6 вносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг.
У разі складання податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».
У разі складання податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5».
У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
Чи має право платник податку ФО подати уточнюючу декларацію для реалізації свого права на податкову знижку, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні?
Відповідно до пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами і доповненнями платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (підпункт 166.1.2 пункт 166.1 стаття 166 Податкового кодексу України).
Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (підпункт 166.4.3 пункт 166.4 стаття 166 ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ
Покупець втратив чек, чи мусить продавець його відновити
Вимоги до суб’єктів господарювання щодо відновлення розрахункових документів, які були втрачені споживачем (покупцем) Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР не передбачені,- зазначають у Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Проте, можливо підтвердити інформацію щодо проведеної розрахункової операції при перегляді контрольної стрічки відповідного реєстратора розрахункових операцій.
Згідно зі статтею 2 Закону № 265 встановлено, що контрольна стрічка — копії розрахункових документів послідовно сформованих реєстратором розрахункових операцій, що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі.
Враховуючи вищенаведене, податківці радять покупцеві звернутися з відповідним зверненням до суб’єкта господарювання.
Відділ організації роботи Луцької ОДПІ