Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ:
Звітність по Єдиному податку подається за старою формою
Відповідно до п. 296.2 ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 ПКУ.
Платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (п. 296.3 ст. 296 ПКУ).
З 28 липня 2015 року набрали чинності нові накази щодо форм звітності платників єдиного податку , а саме :
наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 “Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245, яким внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи - підприємця у зв’язку з оптимізацією груп платників єдиного податку - фізичних осіб з 01.01.2015р.;
наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579 “Про затвердження форм книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 07.07.2015 за №799/27244.
Згідно абз.2 п.п. 46.6 ст.46 ПКУ, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал, то форма податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджена наказом № 578, буде використовуватись такими платниками для складання звітності за 2015 рік починаючи з 01.01.2016.
З метою забезпечення єдиного підходу при поданні звітності за 2015 рік «платниками єдиного податку - фізичними особами першої та другої групи та з урахуванням зручностей при адмініструванні єдиного податку, вказана форма декларації може використовуватись для подання платниками за річний податковий (звітний) період - 2015 рік.
Крім того, зазначаємо, що згідно з п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, повинні забезпечити ведення книги обліку доходів, платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які є платниками податку на додану вартість, - книги доходів та витрат, шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
Дані книг використовуються платником єдиного податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.
Згідно п.5 наказу 579 книги, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.
За матеріалами листа ДФС України від 17.08.2015 № 30555/7/99-99-17-02-17
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
Відмітка у паспорті громадянина є достатнім підтвердженням реєстрації його як платника податків
Така відмітка у паспорті є зручною, оскільки достатньо пред’явити лише паспорт і відпадає потреба в Картці платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.
Реєстраційний номер використовується органами державної влади та органами місцевого самоврядування, юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, а також фізичними особами в усіх документах, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату пoдатків (розділ ХІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затверджене наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 N 779).
Форма даних про реєстраційний номер, що вноситься до паспорта громадянина України, встановлена у додатку 4 до Положення №779.
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
Змінено порядок надання податкових консультацій
Луцька ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області повідомляє , що з 1 вересня набирають чинності зміни до Податкового кодексу, внесені Закон України від 17.07.2015 р. № 655-VIII щодо порядку надання податкових консультацій. Відтак консультації, крім узагальнюючих, надаються:
- в усній формі - контролюючими органами;
- у письмовій або електронній формі - контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, та підлягають обов'язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків та його податкової адреси.
Повноваження з надання узагальнюючих податкових консультацій передано Міністерству фінансів України, яке проводитиме періодичне узагальнення індивідуальних податкових консультацій та їх оприлюднення, у т. ч. на офіційному веб-сайті Мінфіну, протягом 5 календарних днів з дати затвердження.
Також, платники податків отримали право оскаржити до суду наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації чи надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладені в письмовій або електронній формі, що, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору.
Скасування судом наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації чи індивідуальної податкової консультації є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду. Протягом 30 календарних днів із дня набрання законної сили рішенням суду про скасування наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації чи індивідуальної податкової консультації Мінфін або орган ДФС з урахуванням висновків суду зобов’язані опублікувати узагальнюючу податкову консультацію або надати платнику податків індивідуальну податкову консультацію.
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
Посадовці Луцької ОДПІ розповіли бізнесу про новації та сплату єдиного державного соціального внеску у 2015 році
З 15 вересня 2015 року вступають в дію небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я органів Державної фіскальної служби України для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій. Про це нещодавно йшлося на зустрічі за «круглим столом», яка відбулася для платників податків та суб’єктів господарювання м. Луцька та району.
«Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII, який набув чинності з 1 січня 2015 року, внесено низку суттєвих змін до порядку справляння єдиного соціального внеску. Ухвалення цього Закону стало значним кроком до реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та зниження податкового навантаження на фонд оплати праці», – наголосив заступник начальника Луцької ОДПІ Андрій Ткачук.
Також посадовець нагадав присутнім про те, що з 01.01.2015р. впроваджено диференційований підхід до сплати соціальних внесків: поряд із застосуванням загальних ставок, роботодавці отримали право застосовувати ставку з понижуючим коефіцієнтом. До 1 січня 2016 року цей коефіцієнт становить не більше 0,4, а після – не більше 0,6.
Умови для застосування спеціальної ставки, визначені Законом № 77, виявилися непростими для більшості платників єдиного внеску. Тому, Законом України № 219-VІІІ, який набув чинності 13 березня 2015 року, визначено нові критерії для зниження ставки єдиного внеску. Зазначені зміни дали змогу значно більшій кількості працедавців скористатись цими новаціями.
На зустрічі докладно розглянули особливості застосування понижуючого коефіцієнта. Учасники обговорили проблемні питання, які виникають під час практичного застосування законодавчих змін.
Представники бізнесу висловили думку, що на сьогодні система державного соціального страхування в Україні потребує подальших системних змін з урахуванням досвіду зарубіжних країн.
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
Про використання свідоцтв платників ПДВ
З 1 січня 2014 року платникам ПДВ надано право отримувати витяги із реєстру платників ПДВ в контролюючих органах та водночас відмінено свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.
На даний час у випадках, коли законодавство передбачає надання особою витягу з Реєстру чи його копії, копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ чи іншого документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, має надаватись чинний витяг з Реєстру.
Порядок отримання платником ПДВ витягу з Реєстру визначений пунктом 7.6 розділу VII Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130.
Дані із Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua). За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки із Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Окрім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.
Оперативно отримати дані із Реєстру можливе за допомогою таких пошукових електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС України:
рубрика «Дані реєстру платників ПДВ» - дані з Реєстру із зазначенням дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ, у тому числі дані з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування із зазначенням переліку видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування ПДВ (пп. 183.13.1 п. 183.13 ст. 183, п. 209.10 ст. 209 розд. V Податкового кодексу України);
рубрика «Анулювання реєстрації платників ПДВ» - інформація про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації (пп. 183.13.2 п. 183.13 ст. 183 розд. V Податкового кодексу України).
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
Несумлінним працедавцям цьогоріч донараховано понад 403 тисячі гривень податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ, - Луцька ОДПІ
За 8 місяців цього року працівниками Луцької ОДПІ проведено 20 перевірок представників господарюючих структур, які допустили порушення податкового законодавства при виплаті заробітної плати. Їх результат – 403,8 тисяч гривень додатково нарахованого податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ,- інформує сектор комунікацій Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Разом з тим, на засіданнях комісій щодо дотримання роботодавцями законодавства з оплати праці, які діють при Луцькій міській раді та Луцькій райдержадміністрації за участі фахівців інспекції, було заслухано 148 суб’єктів господарювання, які мали заборгованість із заробітної плати або виплачували її у розмірі, меншому законодавчо встановленого мінімального рівня.
Важливо, що саме на цих спільних заходах Луцької ОДПІ та представників органів місцевого самоврядування проведено заслуховування 56 фізичних осіб-підприємців, у яких відсутні зареєстровані наймані працівники, або виплата зарплати проводилась у незначному розмірі.
За результатами заслуховувань 79 відсотків суб’єктів господарської діяльності підвищили розмір заробітної плати.
Також фахівцями Луцької ОДПІ проведено співбесіди з 42 фізичними особами-підприємців, які використовували працю 58 найманих працівників без документального оформлення трудових відносин. За результатами роз’яснюючої роботи легалізовано працю найманих працівників, додатково надійшло до місцевого бюджету майже 12 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 30 тисяч гривень ЄСВ.
Громадянам, які влаштовуються на роботу, слід пам’ятати, що оформлення трудових відносин в законодавчо встановленому порядку та офіційне отримання заробітної плати – це державний захист від незаконного звільнення, безпечні здорові умови праці, гарантоване право на відпочинок, своєчасно виплачена легальна заробітна плата не нижче рівня, визначеного законом,- наголошують в Луцькій ОДПІ.
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ