Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
Луцька ОДПІ інформує:
Рядки 3.2.1, 3.3.1 та 3.4.1 таблиці 1 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску носять довідковий характер
Рядки 3.2.1, 3.3.1 та 3.4.1 таблиці 1 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (у редакції наказу Мінфіну від 15.05.2018 № 511) (далі – Порядок № 435), заповнюються у випадку застосування роботодавцями ставок єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у розмірі 8,41 відс., 5,3 відс., 5,5 відс. при нарахувані суми заробітної плати, суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.
Зазначені у вказаних вище рядках суми є довідковими, з метою визначення недоотриманих Пенсійним фондом України сум єдиного внеску, які були б сплачені роботодавцями при застосуванні єдиного внеску у розмірі (22 відс.), до суми заробітної плати (доходу) осіб з інвалідністю, зазначеної у рядках 2.2 (8,41 відс.), 2.3 (5,3 відс.) та 2.4 (5,5 відс.) таблиці 1 додатка 4 до Порядку № 435.
Відповідно до п. 9 прим. 7 розд. VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) щороку в законі про Державний бюджет України на відповідний рік затверджуються видатки на покриття Пенсійному фонду України (далі – ПФУ) недоотриманої суми коштів від застосування розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), передбаченого частинами тринадцятою і чотирнадцятою ст. 8 Закону № 2464.
При цьому для визначення недоотриманої ПФУ суми коштів платник ЄВ розраховує та відображає у звітності суму ЄВ в розмірах, передбачених частинами п’ятою та чотирнадцятою ст. 8 Закону № 2464, не змінюючи при цьому суми сплати ЄВ.
Розрахунок недоотриманих ПФУ сум здійснюється у порядку, встановленому ПФУ за погодженням з Державною фіскальною службою України.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ( категорія 301.06.01).
Сектор комунікацій ЛуцькоїОДПІ ГУ ДФС у Волинській області
.
Платникам, які вирішили займатися незалежною професійною діяльністю
Сьогодення часто диктує умови, коли люди змушені шукати додаткові джерела доходу. Одним із варіантів – зайняття незалежною професійною діяльністю. Щоб не порушувати діючі в Україні законодавчі вимоги, таким особам слід стати на облік в контролюючому органі. Для цього необхідно підготувати певний пакет документів: заява за формою № 5-ОПП та копія документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Документи подаються особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання.
Слід пам‘ятати і про терміни взяття на облік. Звернутися до контролюючого органу потрібно протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. При цьому в обов‘язковому порядку надаються оригінали зазначених документів.
Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує таким платникам, що у випадку використання ними певних об‘єктів (власних офісів, орендованих приміщень та ін.) необхідно протягом 10 робочих днів після проведення процедури реєстрації, створення чи відкриття, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку у якості платника податку, повідомлення за формою № 20-ОПП.
Нагадуємо, що визначення терміну «незалежна професійна діяльність» міститься у пп.14.1.226 Податкового кодексу України. Зокрема це: участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
Сектор комунікацій ЛуцькоїОДПІ ГУ ДФС у Волинській області
Які можливості має платник податків, користуючись „Електронним кабінетом”?
Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області звертає увагу платників податків на :
„Електронний кабінет платника податків” – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, з використанням електронного цифрового підпису такого платника.
„Електронний кабінет платника податків” надає суб’єктам господарювання можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:
- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану або сформовану податкову звітність;
- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків;
- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);
- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;
- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;
- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема, про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Сектор комунікацій ЛуцькоїОДПІ ГУ ДФС у Волинській області
Порядок зняття з обліку фізичної особи – підприємця в органах ДФС
Зняття з обліку фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) в контролюючому органі здійснюється у порядку, встановленому п. 65.10 ст.65, ст.67 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок №1588).
Згідно з розд. XI Порядку №1588 підставою для зняття ФОП як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням.
Дата зняття з обліку ФОП відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.
Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа – платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.
Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, повинна закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб) та в установлені строки подати відповідному контролюючому органу:
повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про закриття об’єкта оподаткування (у разі наявності), протягом 10 робочих днів після його закриття;
декларацію за останній базовий податковий (звітний) період.
Так, фізичні особи, які перебували на загальній системі, щодо яких починаючи з 01.01.2017 до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності, враховуючи п. 177.11 ст. 177 ПКУ, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Фізичні особи, які застосовували спрощену систему оподаткування, враховуючи п.294.6 ст.294 ПКУ, подають податкові декларації востаннє за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року у строки, визначені п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) ФОП, в тому числі ФОП – платниками єдиного податку подається протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (пп. 10, 11 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435).
Останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення. Сплачується єдиний внесок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна» (п.п. 1 п. 13 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями).
Зняття з обліку ФОП – платників єдиного внеску здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями). Такі перевірки проводяться у порядку, встановленому ПКУ.
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків – фізичної особи приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) з урахуванням вимог ст.78 – 82 ПКУ, яке оформлюється наказом. При цьому, термін протягом якого приймається рішення про призначення документальної позапланової перевірки, зокрема при припиненні діяльності ФОП, ПКУ не визначено.
Дані про зняття з ФОП як платника податків та як платника єдиного внеску передаються контролюючим органом до ЄДР та оприлюднюються на порталі електронних сервісів ЄДР.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 119.07).
Сектор комунікацій ЛуцькоїОДПІ ГУ ДФС у Волинській області
Оформлений трудовий договір – запорука соціальної захищеності громадян!
Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області звертає увагу роботодавців на наступне:
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження) передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.
Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування не задекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.
Нагадуємо, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.
Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:
укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII 2443-VIII із змінами та доповненнями). Форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики від 08 червня 2001 року № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 червня 2001 року за № 554/5745;
оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 із змінами та доповненнями);
повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).
З метою підвищення обізнаності громадян та суб’єктів господарювання щодо своїх прав фахівці Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області зосереджують увагу платників податків на таких поняттях, як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань оподаткування.
Нагадаємо, що одним з ключових елементів є надання громадянам безоплатної правової допомоги, що сприяє підвищенню юридичної грамотності платників та формуванню правової культури в суспільстві.
Сектор комунікацій ЛуцькоїОДПІ ГУ ДФС у Волинській області