Ви є тут

Луцька ОДПІ інформує:

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відсотків

 

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину (у 2018 роців розмірі 881 гривні).

 Відповідно до п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) будь – який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відс. розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, що у 2018 році складає 881 гривню.

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, у розрахунку на кожну таку дитину (п.п. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 ПКУ), тобто у 2018 році – в розмірі 881 гривня.

Згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн. х 1,4).

 При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі передбаченому п.п. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної у абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та відповідної кількості дітей.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 103.08.02).

 Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

 

До податкової знижки на навчання включаються лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом

 

     З метою використання права на компенсацію вартості навчання один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

     При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

     Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

     Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

     Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

     Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

     Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 106.06.03).

 Сектор організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області

 

 

 

 

 

Застосування РРО фізичними особами – підприємцями платниками єдиного податку

 

Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області нагадує, що відповідно до ст. 9 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) фізичними особами – підприємцями, які відносяться до платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Пунктом 1 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою КМ України від 23.08.2000 № 1336 «Про забезпечення реалізації ст. 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, встановлено, що суб’єкти підприємницької діяльності мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійснені роздрібної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів), що здійснюється фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок.

Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

першої групи;

другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Норми п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

             Сектор організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

Строки сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичними особами у 2018 році

 

Відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухомість, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок на нерухомість сплачується фізичною особою - платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Нагадуємо громадянам, які отримали відповідні повідомлення-рішення, про своєчасну сплату податку на нерухомість у 2018 році – у термін до кінця серпня, та/або в залежності від дати отримання такого повідомлення.

Зауважуємо, що у випадку, якщо після отримання цього повідомлення податок сплачено з порушенням строку, накладається штраф: при простроченні до 30 календарних днів - у розмірі 10% суми боргу, понад 30 днів – 20%. Крім цього, на суму податкового зобов’язання з податку на нерухомість, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

 

 

                                       Сектор організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

 

 

 

 

 

Підприємець-спрощенець у відпустці. Чи сплачувати єдиний податок?

 

За повідомленням Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області згідно з нормами Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п.295.5 ст.295 ПКУ).

У службі нагадують, що відповідно до пп.295.1 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками, не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Утім, такі платники-спрощенці можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період – квартал чи рік, але не більш, ніж до кінця поточного звітного року.

Додамо, що нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

 

 

             Сектор організації роботи Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області

 

Інноваційна система e-Receipt покращить умови ведення господарської діяльності

Інноваційна система e-Receipt (електронний чек), пілотний проект  втілення якого триває, дозволить заощадити кошти платникам податків та покращить умови ведення господарської діяльності, -наголошують в  Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області .

         Цей пілотний проект дозволить платникам податків використовувати для реєстрації розрахункових операцій пристрої широкого вжитку, зокрема ноутбуки, планшети, смартфони, які мають доступ до мережі Інтернет.

«Це означає, що реєстрація розрахункових операцій набуде більш сучасного та зручного формату. Новітня модель програмних комплексів, призначена для реєстрації розрахункових операцій, – технологічне рішення для РРО у сфері торгівлі, громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг. Громіздку і вартісну касову техніку замінять знайомі кожному з нас та зрозумілі у використанні гаджети», - зазначає начальник Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області Андрій Ткачук.

Важливо, що інноваційна система «електронний чек» дозволить заощадити кошти платникам податків на придбанні та обслуговуванні пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій. Наприклад, нині вартість для реєстрації РРО – від 4 до 20 тисяч гривень. Очікується, що запровадження система e-Receipt не передбачатиме послуг інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО.

Довідково: зазначений проект реалізується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».

Сектор  організації роботи Луцької  ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області