Ви є тут

Луцька ОДПІ інформує:

 З метою упередження зупинки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування - подаємо пояснення

 

З метою упередження зупинки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних платником подається Таблиця платника податку разом з прикріпленим поясненням щодо специфіки господарської діяльності , яка має незмінний характер, із можливим посиланням у ньому на податкову та іншу звітність.

Наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017р. (зі змінами та доповненнями) затверджено критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 3 якого платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється Державною фіскальною службою України шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям.

Моніторинг проводиться на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв (код форми J(F)1312302), яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, що приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Що стосується подання Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено (код форми J(F)1312306), платник прикріплює документи згідно вичерпного переліку  а саме:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

При цьому всі направлені платником податків документи повинні бути завірені належним чином.

 

Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області

 

Порядок обліку фізичних осіб - підприємців змінено

 

Змінено порядок обліку фізичних осіб - підприємців у разі зміни місцезнаходження.

Частиною восьмою статті 45 Бюджетного кодексу України передбачено, що у разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Відповідно до Господарського кодексу України суб’єктами господарювання є юридичні особи та фізичні особи - підприємці.

Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України від 13.05.2003 №755 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стосовно фізичних осіб - підприємців, зокрема, містяться відомості про місцезнаходження (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою - підприємцем).

З метою забезпечення виконання вимог частини восьмої статті 45 Бюджетного кодексу України Наказом вносяться зміни до пункту 10.13 розділу X Порядку обліку та встановлюється, що у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:

у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку без подання заяви платником податків;

до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року;

у контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов'язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.

Довідково: наказ Мінфіну від 06.10.2017 № 839 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів».

 

Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області

 

 

 

 

 

З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств сплачують єдиний внесок за новими правилами

 

З 1 січня 2018 року передбачені зміни в сплаті єдиного внеску для членів фермерських господарств.

Так, до платників єдиного внеску з 1 січня 2018 року будуть належати члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах (п. 5-1 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.)

На сьогодні члени фермерського господарства визначаються як особи, які можуть добровільно сплачувати внески (ст. 10 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").

Крім того члени фермерських господарств з 1 січня 2018 року будуть звільнятись від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (п. 4 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.)

З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок (п. 8 ст. 9 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.)

Зазначена норма передбачена п. 22 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" від 03.10.17 р. № 2148-УІІІ, яким внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.10 № 2464-УІ.

 

Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області

 

 

 

 

 

ЗМІНЕНО ПОРЯДОК ОБМІНУ ЕЛЕКТРОННИМИ ДОКУМЕНТАМИ З КОНТРОЛЮЮЧИМИ ОРГАНАМИ

 

15листопада 2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі - Наказ № 557), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827, згідно з яким втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008 № 233 «Про подання електронної податкової звітності».

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений Наказом № 557 (далі - Порядок), розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про телекомунікації», визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб'єктами електронного документообігу.

Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг - це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.

Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.

Крім цього, Порядком передбачено нові форми:

заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів;

повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;

заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів;

повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.

Договори  про  визнання  електронних документів,  що  на день  набрання чинності Наказом № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.

З  текстом Наказу № 577  можна  ознайомитись  скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zіr.sfs.gov.uа).

 

 Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як повинно бути складене пояснення платника по зупиненій ПН?

Наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017р. (зі змінами та доповненнями) затверджено критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 3 якого платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється Державною фіскальною службою України шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям.

Моніторинг проводиться на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв (код форми J(F)1312302), яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, що приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації

Тобто, з метою упередження зупинки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних платником подається Таблиця платника податку разом з прикріпленим поясненням щодо специфіки господарської діяльності , яка має незмінний характер, із можливим посиланням у ньому на податкову та іншу звітність.

Що стосується подання Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено (код форми J(F)1312306), платник прикріплює документи згідно вичерпного переліку  а саме:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

При цьому всі направлені платником податків документи повинні бути завірені належним чином.

 


 Сектор  організації роботи Луцької ОДПІ  ГУ ДФС у Волинській області