Ви є тут

Луцька ОДПІ інформує:

За 2015 рік п’ятеро лучан задекларували доходи понад один мільйон гривень

Менше місяця залишилось до завершення кампанії декларування доходів громадян, яка розпочалась із 1 січня та триватиме до 3 травня 2016 року.

Як розповів в.о. начальника Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області Андрій Ткачук про  минулорічні доходи, які перевищують 1 мільйон гривень, вже повідомили п’ятеро мішканців міста Луцька та Луцького району. Загальна сума задекларованого ними доходу склала 24,4 мільйони гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб, яку «мільйонери» самостійно визначили до сплати в бюджет – 580,2 тисячі гривень, військового збору –  80,4 тисячі гривень.

«Загалом з початку року до Луцької ОДПІ подано 997 декларацій про майновий стан і доходи. Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 65,2 мільйони гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб, визначених громадянами до сплати самостійно у 2016 році, становить 1,9 мільйони гривень. Також, за даними декларацій, громадянами задекларовано до сплати 434,3 тисячі гривень військового збору», - зазначив посадовець.

З початку деклараційної кампанії 637 жителів міста Луцька та Луцького району скористалися правом на отримання податкової знижки. Станом на 8 квітня цього року вже повернуто 750,6 тисячі гривень 590 краянам.

Нагадаємо, що подавати декларації про отримані минулорічні доходи громадяни повинні до органів фіскальної служби за місцем реєстрації за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015року за №859.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

Луцька ОДПІ: касовий чек має відображати акцизний податок

 

При реалізації підакцизних товарів у касовому чеку необхідно окремим рядком зазначати розмір ставки акцизного податку та загальну суму податку за всіма зазначеними в чеку товарами, - повідомляють у Луцькій ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області.

Підприємницям, які вже минулого року відображали в чеках «роздрібний» акциз», достатньо лише звірити форму за новими вимогами і за необхідності внести корективи.

Суб’єкти господарювання повинні стежити за оновленням Держреєстру РРО і перевіряти чи внесено до їхнього касового апарату нову версію програмного забезпечення. Якщо таке програмне забезпечення з’явилося в реєстрі необхідно негайно уточнити у своєму центрі сервісного обслуговування, чи є в ньому можливість виділяти акциз. Якщо так, то негайно надати касові апарати до сервісного центру для оновлення  внутрішнього програмного забезпечення.

Якщо це своєчасно не зробити, то через відсутність у чеку хоча б одного з обов’язкових реквізитів такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п.3 розд І Положення №13). Адже з 11 березня набрав чинності наказ Мінфіну України від 21.01.2016 року №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)». Згідно з Положенням реквізит «акцизний податок» став обов’язковим для фіскального касового чека на відповідні товари.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

Юридична особа - платник єдиного податку третьої групи звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку

 

Юридична особа - платник єдиного податку третьої групи, яка набула право власності або користування земельною ділянкою та є власником нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку, та надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності, звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку під таким майном за умови надання в оренду нерухомого майна згідно з укладеною цивільно-правовою угодою, оскільки така земельна ділянка цим платником (орендодавцем) використовується виключно для здійснення господарської діяльності.

Водночас користування земельною ділянкою може виникати й на умовах оренди. Звільнення від сплати орендної плати чинним законодавством не передбачено.

Відповідно до статті 42 Земельного кодексу України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із статтями 269, 270 Податкового кодексу України  платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.8 ст. 288 Кодексу).

Разом з цим, підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 Кодексу).

Статтею 4 Закону України від 01 липня 2004 року N 1952 "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що державній реєстрації підлягають право власності, право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

Платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (пп. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу).

Отже, у суб'єкта господарювання, який обрав спрощену систему оподаткування (платник єдиного податку третьої групи), обов'язок сплачувати земельний податок або право на звільнення від його сплати настає з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

З урахуванням викладеного, земельний податок за земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території, сплачує суб'єкт господарювання, який має право власності або користування на таку земельну ділянку.

Згідно зі ст. 3 Господарського кодексу України господарська діяльність - це діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Довідково: лист ДФС України від 28.03.2016 № 6717/6/99-95-42-01-15.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

При складанні та надісланні (врученні) податкових повідомлень-рішень платникам податків застосовується новий порядок

 

При складанні та надісланні (врученні) податкових повідомлень-рішень платникам податків контролюючі органи застосовують новий Порядок, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 «Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – Наказ № 1204 та Порядок).

Наказом скасовуються накази Міністерства фінансів України від 28 листопада 2012 року №1236 «Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 року за №2135/22447, Державної митної служби України від 11 травня 2006 року №370 «Про затвердження Порядку підготовки та направлення митними органами податкових повідомлень платникам податків, установлення й експлуатації дощок податкових повідомлень та Порядку дій митних органів при несвоєчасному погашенні платниками податків податкових зобов’язань», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 травня 2006 року за № 613/12487 та від 02 листопада 2009 року № 1050 «Про вдосконалення порядку підготовки митними органами податкових повідомлень платникам податків та дій митних органів при несвоєчасному погашенні платниками податків податкових зобов'язань», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 січня 2010 року за № 100/17395.

Порядок розроблено для застосування посадовими особами всіх контролюючих органів при складанні та надісланні (врученні) податкових повідомлень-рішень платникам податків.

Починаючи з дати набрання чинності Наказом №1204, податкові повідомлення-рішення повинні бути складені та надіслані (вручені) платникам податків за формами згідно з додатками до Порядку.

При цьому, форми податкових повідомлень-рішень суттєво відрізняються від форм, раніше затверджених зазначеними вище наказами, які скасовуються (зокрема не містять корінців, крім податкових повідомлень-рішень за формою «Ф», суттєво змінена форма «В4», яка складається у разі зменшення від’ємного значення суми податку на додану вартість, тощо).

Наказом №1204 та Порядком також імплементовані новації в законодавстві, зокрема затверджено нові форми податкових повідомлень-рішень, а саме:

форма «Р1», яка складається у разі виявлення за результатами перевірок заниження або завищення суми податкового кредиту та/або суми податкових зобов’язань для цілей розділу V Кодексу, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, що не призвело до виникнення грошових зобов'язань за результатами перевірки (крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки);

форма «Н», яка складається у разі виявлення порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Кодексу;

форма «Д», яка складається  за результатами перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, у тому числі податкових агентів (юридичних або фізичних осіб), з питань правильності нарахування, повноти та своєчасності сплати податків та зборів, в тому числі податку на доходи фізичних осіб, при виплаті доходів на користь платників податків – фізичних осіб.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

Луцька ОДПІ про заповнення полів 2 та 3 у разі уточнення показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств

 

Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація).

На підставі статті 50 розділу ІІ Податкового кодексу України самостійне виправлення помилок здійснюється шляхом уточнення показників Декларації у складі звітної (звітної нової) Декларації за поточний звітний (податковий) період з поданням Додатка ВП до Декларації або в уточнюючій Декларації.

У разі уточнення показників у складі звітної (звітної нової) Декларації поле 2 «Звітний (податковий) період» та поле 3 «Звітний (податковий) період, що уточнюється» заповнюються одночасно. При цьому у полі 2 зазначається звітний (податковий) період, за який подається Декларація, а у полі 3 - звітний (податковий) період, який уточнюється.

У разі подання уточнюючої Декларації у полі 2 «Звітний (податковий) період» та у полі 3 «Звітний (податковий) період, що уточнюється» відображається звітний (податковий) період, що уточнюється.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

 

Дата публікації: 
15.04.2016