Ви є тут

Луцька ОДПІ:

Податок на нерухомість поповнив місцеві бюджети на 10,1 мільйон гривень, - Луцька ОДПІ

 

У січні – вересні 2016 року платники податків, які перебувають на обліку в Луцькій ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області, сплатили до бюджету 10,1 мільйони гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Приріст надходжень у порівнянні з відповідним періодом минулого року склав 5,9 мільйона гривень.

Нагадуємо, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909), внесено зміни до Податкового кодексу України (ПКУ), зокрема, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які набрали чинності з 1 січня 2016 року.

Розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2016 рік визначається згідно рішення органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, прийнятого на 2016 рік, відповідно до вимог ПКУ та Закону № 909, але не більше трьох відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Платники - фізичні особи у 2016 році сплачують податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2015 рік, за ставками та з використанням пільг, які застосовувались при розрахунку податку минулого року.

 Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

За дев’ять місяців до бюджетів сплачено 1,7 мільярда гривень, - Луцька ОДПІ

 

В управлінні моніторингу доходів та обліково-звітних систем Луцької ОДПІ Головного управління  ДФС у Волинській області повідомили, що у січні-вересні поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків надійшло 1,7 мільярда гривень. Це на 0,2 мільярда гривень більше ніж торік.

 Загалом у січні – вересні 2016 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 809,3 мільйони гривень, що на 2,9 мільйони гривень перевищує сплату за аналогічний періоду минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет - податок на додану вартість ( 402,5 млн. грн.), податок на доходи фізичних осіб ( 161,8  млн. грн.),податок на прибуток

( 123,7 млн. грн.) та військовий збір ( 68,8  млн. грн.).

 Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 886,7 мільйони гривень податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс за всіма бюджетоформуючими податками на  207,3  мільйона гривень.

 Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб та акцизний податок з роздрібного продажу. За дев’ять місяців сплачено   558,4  мільйона гривень та  93,1   мільйона гривень відповідно.

 Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва -«спрощенці», які сплатили 92,3 мільйона гривень єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам практично  94,8   мільйона гривень.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

Луцька ОДПІ роз’яснює з якої суми доходів утримується військовий збір

 

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України (ПКУ) (п.п. 1.2 п. 16 1підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ), - повідомляють у Луцькій ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області.

Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).

Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено підпункти 164.2.1 – 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 ПКУ. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у статті 165 ПКУ, що передбачені п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

Відповідно до підпункту 164.1.3 пункту 164.1 статті 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року.

Підпунктом 1.4 п. 16 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 16 1 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу. 

Враховуючи зазначене, військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до статті 163 Податкового кодексу України, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

 

 

Фізичні особи – платники єдиного податку, сплачують ЄСВ незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні

 

Для фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку єдиний внесок нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон №2464). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Згідно з п. 5 частини першої ст. 1 Закону №2464 мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Для зазначеної категорії платників встановлена обов’язкова ставка єдиного внеску в розмірі 22% бази нарахування.

Фахівці Луцької ОДПІ звертають увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану.

Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону №2464 право на звільнення від сплати єдиного внеску за себе мають фізичні особи-підприємці платники єдиного податку за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Таким чином, фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку сплачують єдиний внесок за періоди, в яких вони були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні. Виключенням є підприємці - платники єдиного податку за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Довідково: станом на 01.10.2016 р. на обліку в Луцькій ОДПІ перебуває 10038  фізичних осіб – платників єдиного податку.

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

 

 

Про розмір податкової соціальної пільги для одинокої матері, на утриманні якої перебуває двоє малолітніх дітей

 

Порядок надання податкових соціальних пільг встановлений статтею 169 розділу IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ визначено, що будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відс. розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689,00 грн.).

Відповідно до підпункту 169.1.2 пункту 169.1 статті 169 ПКУ платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відс. суми пільги, яка визначена підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ, у розрахунку на кожну таку дитину.

Однак, згідно з підпунктом 169.1.3 пункту 169.1 статті 169 ПКУ платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ (у 2016 році – 1033,5 грн.), у розрахунку на кожну таку дитину.

Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 пункту 169.3 статті 169 ПКУ у разі якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених підпункт 169.4.1 пункту 169.4 статті  169 ПКУ.

Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Враховуючи вищевикладене, самотня мати, яка утримує двох дітей віком до 18 років має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ, у розрахунку на кожну таку дитину, за умови дотримання процедур, зазначених підпунктом 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ та наданням відповідних підтверджуючих документів.

 

 

 

Відділ організації роботи Луцької ОДПІ

Дата публікації: 
07.10.2016