Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
Луцька ОДПІ:
В жовтні луцькі «єдинники» поповнили місцеві бюджети на 6,2 мільйона гривень
В жовтні цього року платники податків міста Луцька та Луцького району, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів 6,2 мільйона гривень єдиного податку. Основну частину надходжень з цього податку забезпечили фізичні особи – підприємці, які сплатили 4,1 мільйона гривень, юридичні особи спрямували до бюджету 2,1 мільйона гривень. Про це повідомила начальник Луцької ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області Світлана Савчук.
« Як правило, єдиний податок платниками сплачується сумлінно, вчасно та в повному обсязі, що і є запорукою стабільних надходжень до бюджету. Таких результатів сплати вдалося досягти завдяки підвищенню якості податкового сервісу для платників податків»,- зазначила Світлана Павлівна.
Варто відмітити, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Вони можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Водночас посадовець нагадала, що 20 листопада 2015 року спливає строк сплати авансових внесків з єдиного податку фізичними особами – підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп.
Довідково: загалом, за 10 місяців цього року луцькі платники єдиного податку сплатили до місцевих скарбниць 54,1 мільйона гривень.
Сектор комунікацій Луцької ОДПІ
5-відсотковий акцизний податок обов’язково відображається у книзі обліку доходів та витрат
Сума акцизного податку в разі її включення до вартості проданих товарів відображається фізичною особою-підприємцем, яка застосовує загальну систему оподаткування, у книгу обліку доходів і витрат, - наголошують фахівці Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Облік доходів і витрат фізичні особи-підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, ведуть у Книзі обліку доходів і витрат. Форма та Порядок ведення затверджена наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. №481.
Так у графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» відображається сума доходу та акцизного податку у разі її включення до вартості товарів, отриманих від здійснення господарської діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема кошти, що надійшли на поточний рахунок, в касу платника податків та/або отримані готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п.6 Порядку №481). Однак не відображається в графах 5-8 «Витрати, пов'язані з господарською діяльністю».
Cектор комунікацій Луцької ОДПІ
Щодо оподаткування представництва, діяльність якого має підготовчий або допоміжний характер
Порядок взяття на облік або реєстрації як платника податків відокремленого підрозділу іноземної компанії залежить від того, яку діяльність буде здійснювати відокремлений підрозділ нерезидента на території України та чи відповідає він визначенню постійного представництва нерезидента згідно з пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 розділу I Податкового кодексу.
Абзацом третім пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу визначено, що саме не може вважатись постійним представництвом. Зокрема, постійним представництвом не є використання споруд виключно з метою зберігання, демонстрації або доставки товарів чи виробів, що належать нерезиденту; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою зберігання або демонстрації; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою переробки іншим підприємством; утримання постійного місця діяльності виключно з метою закупівлі товарів чи виробів або для збирання інформації для нерезидента; направлення у розпорядження особи фізичних осіб у межах виконання угод про послуги з надання персоналу; утримання постійного місця діяльності виключно з метою провадження для нерезидента будь-якої іншої діяльності, яка має підготовчий або допоміжний характер.
Аналогічні положення містять міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування, які є складовою податкового законодавства України (ст. 3 Податкового кодексу).
Так, ст. 5 Конвенції між Урядом України і Урядом Сполучених штатів Америки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно визначено умови щодо відповідності діяльності представництва резидента США (України) на території України (США), що створює ,,постійне представництво”. Серед цих умов, зокрема, визначено види діяльності представництва резидента однієї договірної країни на території іншої, які мають підготовчий або допоміжний характер відносно основної діяльності такого резидента, внаслідок чого ці представництва не набувають в цілях оподаткування статусу ,,постійного представництва” в частині діяльності такого характеру (п. 4 ст. 5 Конвенції).
Тобто здійснення представництвом операцій в рамках підготовчої або допоміжної діяльності відносно нерезидента звільняється від оподаткування, оскільки така діяльність не носить характеру господарської діяльності з метою отримання прибутку.
Взяття на облік відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, що не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення постійного представництва відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 розділу I Податкового кодексу, здійснюється на підставі наданих відокремленим підрозділом іноземної компанії, організації документів, передбачених п. 4.2 розділу IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, із змінами та доповненнями.
При цьому взяття на облік відокремленого підрозділу нерезидента згідно з цими пунктами не звільняє такий підрозділ від обов’язку реєстрації платником податку на прибуток у порядку, визначеному розділом V Порядку, якщо він розпочинає господарську діяльність та відповідає визначенню постійного представництва.
У разі здійснення представництвом господарської діяльності на території України таке представництво повинно подати до органу фіскальної служби заяву про реєстрацію постійного представництва нерезидента як платника податку на прибуток за ф. № 1-РПП.
Cектор комунікацій Луцької ОДПІ
Доходи від зданого металобрухту чорних металів оподатковуються і ПДФО, і військовим збором
Відповідне роз’яснення надано ДФС України (лист від 30.10.2015 р. N 10152/Г/99-99-17-03-03-14). При цьому у листі зазначається, що фізичні особи можуть здійснювати операції лише з побутовим металобрухтом. Побутовий металобрухт - це непридатні для прямого використання вироби побутового призначення або частини цих виробів, які містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави і які втратили експлуатаційну цінність Приймання промислового брухту у фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, забороняється. Оплата закупленого у населення металобрухту здійснюється через каси спеціалізованих підприємств (їх приймальних пунктів) та спеціалізованих металургійних переробних підприємств чи через каси в банках готівкою або шляхом поштових переказів за рахунок суб'єкта господарювання, який здійснює купівлю металобрухту. Забороняється проведення готівкових розрахунків при здійсненні операцій з промисловим металобрухтом.
Що стосується податку з доходів фізичних осіб, то відповідно до пп. 165.1.25 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума доходу, отримана платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.
Разом з тим, пп. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу Податкового кодексу ці види доходів оподатковуються військовим збором. Нагадаємо, що ставка збору становить становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування.
Cектор комунікацій Луцької ОДПІ
Це треба знати підприємцю, який переходить із спрощеної системи оподаткування на загальну
Платник єдиного податку може відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. Це можна зробити з першого числа місяця, що настає за звітним кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування. Така заява подається до контролюючого органу не пізніше, ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу або року.
Фізичні особи-підприємці, які перейшли із спрощеної на загальну систему оподаткування, мають подати податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування із зазначенням авансових платежів.
Якщо податкова звітність з окремого податку складається з наростаючим підсумком, то податкова декларація за результатами останнього податкового періоду прирівнюється до річної податкової декларації. У такому випадку річна податкова декларація не подається.
Отже, якщо підприємець перейшов у IV кварталі зі спрощеної на загальну систему оподаткування, то він має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси декларацію про майновий стан і доходи за звітний період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної декларації, та податкову декларацію платника єдиного податку за річний звітний період.
Cектор комунікацій Луцької ОДПІ