Відвідати офіційний сайт Луцької районної державної адміністрації
Ви є тут
Луцька ОДПІ:
За порушення порядку реєстрації платниками акцизного податку передбачено штраф
Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області нагадує, що порядок оподаткування акцизним податком визначено розділом VI Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Проте 01 січня 2019 року набрав чинності Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу XX Перехідних положень Кодексу платники податку зобов'язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Відповідно до змін Кодекс доповнено поняттями «акцизний склад пересувний» та «розпорядник акцизного складу пересувного». Також буде викладено у новій редакції поняття «акцизний склад» та «розпорядник акцизного складу», розширено визначення «платника акцизного податку», а також встановлено, що ведення обліку обсягів пального або спирту етилового має здійснюватися у СЕАРП та СЕ.
Платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий на митній території України (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).
Згідно з абзац. 2 пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу в редакції, яка буде чинною 01 липня 2019 року, реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
-до акцизного складу;
-до акцизного складу пересувного;
-для власного споживання чи промислової переробки;
-будь-яким іншим особам.
Особи, які здійснюють реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб — підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового (пп. 212.3.4 п. 212. 3 ст. 212 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).
Державна фіскальна служба України веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та спирту етилового (СЕ) запроваджується з 1 липня 2019 року з урахуванням перехідних положень, визначених пунктами 22-24 підрозділу 5 розділу XX Кодексу, якими встановлено, зокрема, наступне.
Платники податку зобов’язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку (п. 230.1 ст. 230 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).
За порушення встановленого порядку реєстрації платниками акцизного податку в контролюючих органах та відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування Кодексом передбачена відповідальність у вигляді штрафів (статті 117 та 128¹ Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).
Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області
Якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) до 1 липня повідомлення-рішення про нарахування податку фізична особа звільняється від відповідальності
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у строки, встановлені п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Відповідно до п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Підпунктом 266.10.2 п. 266.10 ст. 266 ПКУ встановлено, що у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія106.08).
Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області
Довідка 20-ОПП - обов’язковий документ при реєстрації акцизних складів та РРО
Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області повідомляє, що відповідно до розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», повідомлення за ф.№20-ОПП подається до контролюючого органу за основним місцем обліку та може бути направлено у паперовому вигляді або засобами електронного зв'язку в електронній формі.
Звертаємо увагу, що під час реєстрації (перереєстрації/ анулювання реєстрації) РРО, КОРО та акцизних складів здійснюється звірка з даними Єдиного банку даних про об’єкти оподаткування. Відсутність об’єкту оподаткування або наявність в ньому неповної або помилкової інформації (наприклад, не зазначено код за КОАТУУ місцезнаходження об’єкта), перешкоджає процедурі реєстрації РРО та акцизних складів в СЕАРП та СЕ.
Враховуючи зазначене, просимо провести інвентаризацію об’єктів оподаткування та, у разі необхідності, подати оновлені дані. А також, нагадуємо, що інформацію про всі свої об’єкти оподаткування можна переглянути в приватній частині Електронного кабінету.
Шановні платники, дотримуйтесь норм податкового законодавства та не забувайте, що інформувати контролюючий орган про всі об'єкти оподаткування, не лише ваше право, а й обов’язок, встановлений п.63.3 ст.63 розд. 6 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 117.1 ст. 117 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень.
У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.
Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області
До відома платників податку на прибуток – державних унітарних підприємств та їх об’єднань
Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області повідомляє, що 27 квітня 2019 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року №363 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями та визнання такими що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Постановою змінено порядок визначення частини чистого прибутку (доходу) та ставки відрахування та скасовано преференції, що були встановлені п.1 Порядку для окремих підприємств.
Ознайомитись зі змінами, можна у листі ДФС України від08.05.2019 №14809/7/99-99-15-02-01-17
Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області